Morsdagsros
 

Här har vi haft fullt upp med vardagen. Känns extra jobbigt nu, när mannen i huset gått med kryckor i två veckor och nu blev sjukskriven två veckor till. Minst. Jobbet, hushållet och att ta hand om barnen har tidvis känts överväldigande, men när man måste så måste man. Så är det ju bara. 
 
I lördags var vi på makens morbrors kalas, vilket var väldigt roligt, måste jag erkänna så här i efterhand. Jag ville egentligen inte åka iväg, men alla ville ju dit, så vi ställde oss iväg i tid och jag ångrar det inte.
 
På söndag firade vi morsdagen tillsammans med min mamma och min syster med familj på en restaurang i byn. Efteråt åkte vi hem till mamma så kusinerna fick leka lite.
 
Denna vecka är en fyradagars-vecka p.g.a. Kristihimmelsfärdsdagen och det känns overkligt att det snart blir sommarlov. Inte många veckor kvar nu.
 
Nu blir det nattning här för hela slanten. Avslutar med en fin bild på mina tulpaner, detta togs tidigt en morgon när de inte ännu slagit ut. På dagen blommar de i vacker orange-röd färg.
 
 Våra tulpaner.
 

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej