Hejsan!
 
Hur har er dag varit hittills? Här har lilla blivit krasslig under natten och sover som bäst på soffan. Stackarn är helt förkyld. Jag skulle egentligen städa hela huset idag, men har inte riktigt hittat den motivationen, än. Dagen är ju inte slut ännu. Men har bara spenderat tid med tjejerna och tröstat lilla när hon var hostig och ledsen...
 
Pappan i huset har åkt upp till Haparanda med några kompisar och kommer hem imorgon.
 
Nu måste jag bara lägga upp några bilder till från resan, sen ska jag sluta med det. Från och med nästa inlägg. Tråkar väl ut er med mina reseskildringar. 
 
 
Karnevalen var alltså en stor happening i staden där en massa maskerade människor gick i tåg runt kvarteren. Vissa hade klätt ut och målat öppna bussar/lastbilar och körde runt med dessa och en massa dansande människor på, samt spelade hög musik. Detta fortsatte långt in på småtimmarna just där vi bodde, men vi var så trötta så vi somnade ändå, om än lite senare än vanligt. Har ännu inte laddat upp foton från kameran till datorn kom jag på, där finns flera hundra bilder till. 
 
 
Barnen tyckte om utfärden till djurparken vi gjorde en dag och därifrån fick vi ett fint foto där våra flickor håller i papegojor! Så gulligt. Här är vädret regnigt och ruskigt just nu, såna här dagar längtar jag ännu mera till sommaren. Igår var jag ute på terassen och försökte flytta bort all snö därifrån, men klarade av bara hälften innan jag gav upp helt utmattad. Resten smälter väl bort av sig själv snart.
 
Nu ska det bli mera klädtvättande här. Något som aldrig tar slut, men just nu känns överväldigande med kläderna från resan också.
 
Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej