Här slappar vi som bara den. flickorna har haft en granne över och leker fortfarande fast dom lekt hela dagen. En stund var de ute i pulkabacken också, men nu är det dans och musik som gäller.
 
Här är en titt in i småflickornas rum.
 

Inlägget om tjejernas rum är på kommande. Igår lade vi golv i storasysters rum också, eftersom det var det enda rummet som hade den gamla, bruna golvmattan kvar. Nu är det ljust laminat i hela huset. Sea breeze heter det vi la i flickornas rum. Idag lade mannen fast golvlisterna så det är nu helt klaaart! Vi har plockat undan verktygen och sådant och tycker att det får räcka med renovering och sånt ett tag nu. Väldigt kul att ha en man som är intresserad av såntdär med målande och snickrande, speciellt eftersom jag själv inte är så värst duktig på sånt (fast jag ger aldrig upp, testar igen och igen) men hemligheten är att inte pressa honom. Låt honom tro att det är han själv som kommit på att det ska bli en förändring och han är hur taggad som helst och arbete löper smidigt. Detta har jag lärt mig den hårda vägen, så tro mig. Haha.
 
Inredningen och planeringen däremot, det tar jag hand om. Han har inte en susning vad det gäller sådant. Inget intresse heller.
 
Nu ska jag kolla om det kommer nån bra film på TV innan det blir läggdags för barnen, sen fortsätter jag kolla på film.
 
Hej svejs!
 

Kommentera

Publiceras ej