Har haft jätte varmt dessa dagar, men nu regnar det lite ute och det är välkommet.
 
I lördags, när vi var på examensfest hos min syster (både hon och min mor hade en gemensam fest) så var det först varmt och gästerna kunde vistas ute, men sen började det plötslig regna och även åska ordentligt. Visst kändes allting friskare efteråt, men det blev kanske lite fel timing, med tanke på att festen hölls mellan klockan 14 och 17... Regnet kunde ha hållit sig till efter 17!
 
Nu har sommarlovet börjat och det är så skönt! Kan endast planera in familjeutflykter på helgerna, för mannen i huset jobbar ju in i veckan och kommer heller inte att få någon semester... Men jag har heller inget större behov av att åka iväg på någon längre tripp, lite närmare attraktioner kommer att få besök av oss, och brnen har nog ingen större skillnad om det så är ett tivoli eller en djurpark här i närheten eller en utomlands (som då skulle bli mycket dyrare). De är lika glada för det.
 
Festfina inför sommaravslutningen i fredags.
 
Festandet inleddes med ett besök i kyrkan först och fortsatte sedan vid kyrkekan där barnen sjöng så duktigt och det serverades glass och kaffe samt bakelser.
 
Jag var lite nervös inför det hela, hur jag skulle klara av alla tre barnen ensam, med morgonbestyren och att ställa alla i ordning för fest. Men det gick så smidigt och bra att när vi kom hem, så matade jag Vanessa och bytte blöja på henne, sen åkte vi in till stan för shopping och lunch, kom hem efter kl.15 och en liten stund efter det kom pappsen hem från jobbet och vi inledde fredagsmyset. :) Han åkte iväg senare på kvällen för att spela en fotbollsmatch, men vi tjejer kollade på hela tre filmer!
 
Åskmolnen samlar ihop sig där ute och jag hör hur det bullrar. Det är lite riskabelt för tekniken så jag måste stänga ner ett och annat nu.
 
Så tills nästa gång;
 
Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej