Sov jättedåligt förra natten. Så jag känner mig helt slut. Tänkte försöka ta en tupplur, men det går inte så bra. Barnen springer ut och in och smäller i dörrarna och mannen skottar undan snön/isen bredvid terassen medans hunden gnäller och skäller åt allt den ser. Och sen kommer en av storas kompisar och vill leka, så de kommer in och leker livligt med legofriendsen och pysslar samtidigt. Två riktiga divor.

Så jag ger upp. Kan inte slappna av och skulle förstås ha tusen saker att göra, om jag bara skulle orka. Suck och stön.

Hade i.a.f. en trevlig kväll igår med filmtittande och pizzaätande, ända tills det blev högljudd karaoke i högtalarna och man inte ens hörde sina egna tankar. Kände att babyn i magen inte heller tyckte om oljudet, så jag och flickorna åkte hem. De fick ändå leka av sig i många, många timmar och jag fick ventilera lite om förlossningstankarna till min vän. Hon påminde mig om att hon gärna tar hand om flickorna när det är dags för oss att åka in till sjukhuset, att jag får ringa henne även om det är mitt i natten, så det känns tryggt och skönt att veta.

Nu blir det snart matdags, så jag ska ta och avrunda. Men vi ses igen!

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej