v. 37+1
 
Hade alltså kontrollen vid rådgivningsmottgningen igår och allt var fint. Hjärtljuden var starka och regelbundna (har rört sig mellan 148-155 nu hela tiden förutom i början när de var ännu högre). Blodtrycket var lågt och bra, de vill inte att man ska ha för högt blodryck, så därför är mitt övre på 100 bara bra...
 
Sen kände hon hur babyn låg och konstaterade att huvudet nu är helt fixerat och går inte att rucka! Hon påstod att det var mycket ovanligt, för omföderskor brukar många gånger åka in till förlossningen innan huvudet helt fixerat sig. Hon gissade att babyn kommer födas i förtid. En annan sak hon såg det på var att min mage ändrat form och blivit mer "triangelformad". Hon påstår att hon har sett detta hon mammor som snart ska åka in till sjukhuset.
 
Så jag, som ännu för ett par dagar sedan sa att jag skulle kunna vara gravid i två månader till, har nu i stället börjat känna efter om jag har sammandragningar, sjukare än de jag brukar ha, eller andra symtom på att förlossningen kan komma igång snart.
 
Det var mycket enklare att tänka tanken att jag går över tiden, innan hon sa sådaär. Fy vad taskigt alltså! Mitt psyke är rubbat! Haha! Jag som hade det så bra under kontroll.
 
Är väldigt trött nu. Har städat åt kaninerna och tvättat deras burar, så jag har ont i ryggen. Det var så ansträngande.
 
Var och hälsade på hos bekanta ikväll och hade det riktigt trevligt. Sen blev lilla så trött så vi skulle åka hem, men då ville hon åka med sin fabror och hans fru. Hon har inte varit med på att övernatta nånstans, förutom när hon sov vid mormor när vi var på ett bröllop i Borgå, det hade gått riktigt bra. Nu ville hon åka iväg ensam och förvånad blev jag, men skickade väskan med och tanken att hon säkert vill åka hem strax. Men senare fick jag ett SMS om att hon och farbror somnat, så det känns ju bra att veta. Min stora bebis. <3
 
Imorgon blir det skogspromenad och kanske årets första korvgrillning! Oj, vad mysigt det ska bli! Hoppas det är lika soligt och bra väder som det har varit hittills om dagarna.
 
Snart händer det...?
 
Nu är det läggdags även för mig. Har suttit här alltför länge nu.
 
Ett trevligt fortsatt veckoslut till er!
 
Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej