Vilken väckning denna morgon alltså. Felicia grät så alla vaknade, hon drack lite vatten och skulle just somna om så ser hon pappa stiga upp och gå ur rummet (han skulle ställa sig själv och stora till skolan) och så börjar hon gråta och vråla igen... Skall ur sängen och efter pappa till vilket pris som helst. Så godmorgon, vilken underbar dag! Gäsp.

Sen när vi väl trodde att vi fått iväg storasyster och pappsen, så åker dom inte iväg! Vi brukar stå och vinka i fönstret, men nu står dom bara där och ser bekymrade ut och kollar på däcket! Punktering! Åh nej, och dom som kom sig ut i god tid och nu måste däcket bytas ut! Tur att jag har en händig man, han bytte det på tio minuter och så var dom iväg MEN dom glömde skolväskan på trappan. Ååh.. fattar inte varför det ska bråka denna dag för igår gick allt som smort! Men kanske just därför...

Efter frukosten kollade vi lite på Dr.Phil och jag plockade undan lite saker som låg och skräpade. Märkte att lilla blev trött ganska snabbt, för hon hade ju blivit väckt. Så när pappsen kom hem till lunchen, så fick hon äta lite och nu sover hon i dubbelsängen. Det började regna ute så...

Mannens bror kom över just när jag fått lillan att sova, annars skulle nog jag också ha somnat...

Igår däremot gick allt som på räls. Redan på förmiddagen fick jag två samtal om jobb. Det ena tackade jag till genast. Men den andra måste jag ännu fundera lite över... Det kanske blir verklighet det också. :) Många järn i elden just nu, men det är bara kul. :)

Sen på kvällen åkte vi iväg till våra bekanta, som har en liten bebis på två månader. Fick hålla henne denna gång. Såg henne senast för en månad senast. Visst har hon blivit lite större, men hon är fortafarande den lilla gulliga bebisen, som jag inte kan förstå att mina två också har varit. Helt ofattbart!

Fick äta godaste ankgrytan jag nånsin ätit. Verkligen utsökt! Vill lära mig koka god, varierande mat. Just nu känns det som att fantasin tagit slut när det gäller att koka mat. Det är bara tråkigt just nu. Synd. :(

Nu ska jag kolla lite recept på nätet coh fortsätta plocka lite + hänga tvätten.

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej