Det mesta går på samma sätt varje dag här hos oss just nu, bra med rutiner för barnen förstås, men det blir lätt lite tråkigt måste jag säga... Därför var det så kul att hälsa på syrran i förrgår.

Vaknade kl.6 imorse av att grävmaskiner hade värsta ljudet utanför oss. Det är lite in i skogen som dom bygger hus just nu och mycket störande måste jag erkänna att det är... Inte bara för ljudet, men också när vi är ute på gården, där barnen har sitt lilla lekområde, så ser man rakt på tomten/tomtarna. De har fällt så mycket träd att skogen inte skymmer oss från varandra längre. Tycker inte om när det blir så tätt med hus här. Ena stunden känner jag att jag vill sälja det här huset och bygga/köpa nytt, men den andra stunden tänker jag att nej, det är nog bra här och vi renoverar lite i taget när det är någonting som behöver göras något åt.. Hmm.. En ekonomifråga samtidigt, därför är det inte lätt att bestämma sig på en gång.

Min man ringde för en stund sedan och var kaffesnål. :) Lovade koka en panna och föra ut lite bullar med, så vi åker nog om en halvtimme ungefär så han inte behöver vänta så länge. Felicia somnar säkert i bilen då. Hon var lite svår från kvällen igår, hon kunde inte riktigt komma sig till ro när det var läggdags.

Senare ikväll kommer min mamma hit, för att vara med barnen tills deras pappa kommer hem ikväll, han sa det blir sent... Så jag behövde en stand-in barnvakt så att jag själv får åka iväg till restaurangen nere vid hamnen. Ska ta ut lite egentid ikväll. =) Såååå skönt och behövligt just nu känner jag. Och kul att få prata av sig till andra mammor.

Men nu ska vi snart ställa oss iväg. Återkommer vid ett senare tillfälle igen!

Kommentera

Publiceras ej