NU har sommaren infunnit sig hos oss och det är sååå himla varmt! Först idag fick vi byggt AC:n i bilen, det har varit olidligt varmt att ens köra in till stan för att handla tidigare, men nu går det hur bra som helst. Stora sa till och med att hon fryser! :O

Här kommer en bild på myshörnan på vår nybyggda terass.



Underbart mysigt att sitta där, men alltför varmt mitt på dagen. På kvällen är det riktigt skönt, men myggorna stör lite ibland... Måste tillägga att det inte är helt klart än. Lite som ska målas ännu o.s.v. Men i det stora hela är det färdigt.

Borde inte klaga alls. Det är ju detta vi har väntat på hela långa, kalla vintern!

Men en annan sak måste jag faktiskt få vara lite less på. Nämligen att vi upptäckte en fuktskada i vårt badrum. Tyvärr har det gått så långt som till vårt sovrum. Fuktskadan ligger precis under golvet där. Allt måste rivas upp... Och försäkringen täcket INGET av kostnaderna. Vi måste stå för ALLTING själv. Smakar trä faktiskt och jag har grubblat några dagar och nätter på detta n sen vi fick reda på det. Idag hade vi en möjlig byggare och kolla läget, men han kunde inte riktigt säga hur mycket det kommer att kosta, vill ju ha en summa, men det är omöjligt att säga innan vi har rivit upp och kollat hur mycket som måste göras. Oj, vilken otur att detta skulle ske just nu när vi inte har mycket pengar alls och jag dessutom hade bestämt mig för att vara hemma i över ett år till. Jag drar ju liksom inte in några pengar alls då kan man säga... Men allt går, även det som verkar omöjligt ordnar upp sig till slut brukar jag tänka. Positiv inställning är väl bättre att ha än negativ. Ska se vad det blir av allt detta.


Var på besök till förskolan igår, jag och stora. Det ser helt kul ut, tror att hon kommer att trivas bra där.

Nu ska jag se på när lilla spelar på keyboarden, hon är så stolt när hon får ljud ur spelverket. ;)

Hejdå!

Kommentera

Publiceras ej