Vi har ju sommarlov (eller tjejerna rättare sagt, jag har ingen semester alls denna sommar) därför är det så tyst här på bloggen. Jobbar mindre så vi kan ha hem våra tre tjejer, sommarlov är ändå det jag kommer ihåg bäst från min barndom, det vill jag mina barn också ska få uppleva. Skönt med långledigt ju.
 
Har ordnat lite programpunkter under sommaren, men mest är det ju bara mys och en massa slappande som gäller. Tyvärr blev jag och stora sjuka i feber och hosta för ett par veckor sen när sju familjer tillsammans skulle besöka ett nöjesfält, därbland skulle också vi egentligen vara, men vi blev sjuka dagen innan och kunde inte åka med. SÅ sorgligt, men vi tog igen det endast vår familj, genast vi kände att vi mådde bra igen. Endast en antibiotikakur behövdes...
 
Idag har jag och mina små spenderat en dag med roliga, egentligen ganska enkla tidsfördriv. Vi struntade i att huset behövde städas och åkte iväg till ett stall/café jag hört om redan förra året, men då hann vi inte besöka det.
 
Här kommer ett bildkollage därifrån:
 
StallNH hette det. Och det var ett så fint ställe. Tacksam att vädret varit på vår sida hela dagen dessutom.
 
På kvällen åkte vi iväg och simmade med hundarna och när vi kom hem var vi ute tills solen gömde sig bakom träden och det blev kallare. Just nu regnar det faktiskt.
 
Här kommer ännu en bild från helgen:
 
Spenderade fredagskvällen hos släktingar och efter det har gnällandet om en bubbelpool inte slutat. Blev faktiskt själv också lite sugen på en. Dök själv i vid midnatt och trots att luften hade svalnat ordentligt så gjorde det varma vattnet att man inte frös ett dugg.
 
Lördagen spenderade vi på stan därför att hela veckan har stan varit fylld med mycket folk (förutom när det regnade) pga. jakobsdagar. Ett årligt event i nejden, där jag egentligen spenderar min tid endast för att barnen tycker det är kul och för att jag kanske träffar på flera bekanta som annars inte syns av. Så också denna gång.
 
Har inte hört mycket av mina närmaste bekanta på sistone, och det gör mig lite fundersam, men desto mer av dem som bor längre bort och kommer upp endast ett par gånger om året. Det värmer att de vill träffas och kom över trots att de inte är här så många dagar. 
 
Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter. Känner att det ska bli en bra vecka, bokar in flera "familjeträffar" med gemensamma bekanta så barnen får leka av sig och denna mamman får prata av sig, det behövs minsann. Win-win situation liksom.
 
Ha det bra så hörs vi igen en annan gång!

Kommentera

Publiceras ej