Har städat och ordnat I skåp genast från morgonen idag. På eftermiddagen gjorde jag en loppisrunda i stan och inhandlade lite förnödenheter från matbutiken. Kom hem och bakade potatisrieska. 
 
 
Kändes konstigt att göra allt detta ensam, utan avbrott, utan att hela tiden behöva hjälpa någon annan. Det är allt jag gör annars. Både hemma och på jobbet. Så det var skönt att få lite tid för mig själv. Nu är två av barnen hemma igen, men stora lämnade ännu en stund på kalaset som de har varit på.
 
Sommarlovet närmar sig med stormsteg och det gäller att hålla reda på en massa vårfester, maskerad, kalas, utfärder och överraskningsfester. Spännande och kul!? Ja visst! Men det blir lite mycket när allting ska ske nästan samtidigt... Glömde redan bort viktiga papper som skulle överlämnas i veckan, och det blev lite pinsamt där ett tag, när jag fick förklara mig och att jag faktiskt glömt en så viktig sak var inte så roligt att medge. Men, men... Life goes on!
 
Här en bild på min vackra orchidé. Har tio andra, men denhär är i en helt annan färgskala och sen fick jag den av mannen till morsdagsgåva, så den är lite extra vacker i mina ögon.
 
Nu ska jag kolla om det kommer nån bra film på TV, känner att soffan lockar något oerhört just nu.
 
Hej svejs!
 

Kommentera

Publiceras ej