Känns som om jag just kom hem. Mannen hämtade flickorna från dagis idag för jag lovade en klient att följa med på shopping, och sådant går ju aldrig snabbt. Det blir en längre dag imorgon också för min del, men barnen tyckte bara det var kul att pappa dök upp istället för mig, så det blir nog inga problem.
 
Höstmånaden är här och man riktigt känner hur det blivit kyligare i luften. Kan inte säga att jag direkt ser fram emot vintern. Tycker det kunde vara vår, sommar, höst och sen vår igen. Men sådant har man ju ingen makt över... Helst skulle jag resa bort nånstans varje vinter, till något varmt och soligt land, så att man slapp mörkret och nedstämdheten. Samma sak varje år alltså. Inget kul alls. 
 
Har stora planer på att få städat hela vårt hus inom de två inkommande veckorna. Galen tanke? Jo, jag håller med. Men det MÅSTE göras! Vet inte när jag annars ska göra det och vi har bokstavligen mycket äckliga inneboende:
 
 
Sånahär husdjur vill jag helst INTE ha. Bästa/värsta var när jag och mannen satt uppe sent på kvällen och kollade på den nyaste Mad Max-filmen, så kom en spindel ner från taket rakt bredvid oss och den syntes i skenet av TVn. Vi blev vettskrämda båda två! Såg spindelnät hänga ner från taket dagen efter, så vi har nog flera "kompisar" gissar jag. Dessa ska bort! Och en massa annat som ska sorteras har jag också på agendan.
 
Så att sådant. Nu kommer glassbilen, så jag måste kila. 
 
Hej svejs!
 

Kommentera

Publiceras ej