Japp, shopping, äta på restaurang och vara på café är något jag hunnit med under dessa dagar.

Gjorde en längre arbetsdag igår och kom hem efter kl.19. Tog en matpaus vid pedrinas och det var SÅ himla gott! Kan inte vänta tills jag får fara dit igen och äta, men då beställer jag minsann en välstekt biff, detta medium + var alldeles för rått för min smak...

Idag efter jobbet hämtade jag flickorna och så gick vi på café. Sen handlade vi hem mat samtidigt. Har hunnit koka mat och duschat mig själv och lilla här ikväll, men har kvar att städa undan i köket. Måste sitta här en stund och låta det mogna först. ;)

Barnen skötte sig ovanligt bra både på caféet och i butiken, så de fick välja varsin liten belöning från butiken. Stora valde en fickspegel (sådan som man använder när man sminkar sig) och lilla valde ett paket med hårborste, spegel och många hårband. Det var nedsatt till -50%, så det blev inte dyrt alls och de uppskattade det verkligen.

Kul att vara saknad dessutom. Pappsen ringde efter oss och undrade varför det var så tomt och tyst i huset när han vaknade efter sitt nattskifte. :) Tur att han fick vila ut ordentligt i alla fall. Jag kommer ihåg hur tungt det var att jobba nattskifte. Och dessa flickor vi har förstår sig inte så mycket på att vara tysta och försiktiga om man säger så... De hittar alltid på någon lek där man måste skrika över varandra eller så bråkar de om någon leksak eller vad som helst annat som för en massa oväsen med sig. Så man kan inte direkt sova den bästa möjliga sömnen...

Snart är det februari! Borde ta hand om lite fakturering nu med det samma när jag sitter här. Och SEN blir det klädtvätt och diskplockning i köket.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej