Midsommaraftonen igår spenderade vi hos min syster. Hennes mans föräldrar och vår mamma var där också.

Vi hade jätte tur med vädret, solen lyste hela dagen och det var så varmt så vi kunde sitta på terassen hela dagen + kvällen. Barnen lekte i sandlådan och gungade. De fick ta ett par matpauser, för på menyn stod grillat kött och korv samt potatis, grönsaker och sallad. Allt var så gott. Till dessert hade min syster gjort en rulltårtsbakelse som var så god och "mintig" i smaken, mintkakao var det visst. :)

Jag fick lite färg på axlarna och solandet har fortsatt idag, när vi var och se på en fotbollsmatch som min mans lag hade. Märkte att han är lite frustrerad när han inte själv kan spela... Han går omkring där med sin kamera och är nu "kameraman" för sitt lag...

Själv var jag inte så intresserad av spelet, hade inte ens koll på ställningen och vem som fick mål när. T.o.m. Angela hade bättre koll! Hon har varit på flera av deras matcher än vad jag har. Hon hade koll på att de förlorade...

Ikväll bjöds vi på grillfest, men jag och lilla softar här hemma medan andra halvan av familjen åkte iväg ett tag. Blev så trött av allt sol, men lite färg är alltid kul. :) Har länge nog varit blek som ett spöke. Om jag hade modet, skulle jag gå omkring i ikini varje dag nu om vädret bara håller i sig, för idag är den första dagen som det varit över 20 grader varmt. Riktigt ordentigt somrigt, precis som det ska va´.

Har jobbat i trädgården de dagar det inte regnat, men inte fått allt klart ännu. Känns som ett evighetsprojekt.

Hamnade dessutom till sjukhuset med lilla då hon reagerat starkt på ett myggbett. Hon fick ett nära ögat, så det svällde igen följande morgon. Dagen innan tyckte jag fortfarande att det inte var någon fara, men läkaren skrev ut allergimedicin under vårt besök, så det är ju skönt att det finns något man kan ge för att lindra besvären hon har.

Min syster har hela sitt liv haft sama besvär med insektsbett och reagerade starkare när hon såg bettet. Tror hon förstår bättre vad det handlar om när hon själv haft det. Förstår nu att min egen tanke "det går ju om på ett par dagar" var lite självisk... Från min systers synvinkel var det ju "Men tänk de par dagarna att hela tiden ha besvär som konstant kliande och viljan att riva sig själv hela tiden". Såna här gånger är jag tacksam att ha någon som ger en sin ärliga åsikt, så att man själv tänker till lite extra och utgången blir bättre i slutändan. Det handlar ju om att barnen ska må bra.

Har inga planer för imorgon och det känns skönt. Kommer att bli lite mycket program inkommande månad, så det är skönt att ladda lite innan. Lugnare på jobb-sida för min del, för nu får mannen ta vid. ;) Han har flera "gigs" redan. :D Så glad för honom! <3

Hej svejs tills nästa gång!

Kommentera

Publiceras ej