Ända från fredagskvällen när jag var på "mamma-middagen" satt det trevliga i. =)

Ok, mannen åkte iväg och fiska strax från morgonen, både lördag och söndag. Men det störde inte oss, för vi sov länge. :)

Lördagkväll åkte vi hem till bekanta. Dom hade kokat mat och bakat blåbärspaj. Barnen lekte och i pratade och hade kul allesammans.

På söndagen skulle vi få gäster, så först blev det städning och sen när dom kom hit började vi grilla (trots regnet) och jag gjorde en kladdkaka till efterrätt. Hur gott som helst och barnen trivdes tillsammans.

Idag hade Felicia sin läkarkontroll. Det gick smärtfritt och allting var bra. Hon kollade samtidigt öronen på båda flickorna och de såg riktigt bra ut. Rutinkontrollen bör göras efter öroninflammation, så det var skönt att få det konstaterat att dom är helt friska i öronen nu.

Vi vet ju vilken dunderkur dom ska få om det blir flera gånger sådana symptom.

Imorgon åker jag och tjejerna till min mamma. Sen ska vi hämta en större säng som min kusin inte längre behöver. Hade först tänkt ha den åt Angela. Men p.g.a att vi har ganska trångt här hos oss, så kommer vi att föra den bredare sängen till mammas och så tar vi en normalstor säng därifrån senare när det blir dags för Felicia att sova i en större säng än spjälsängen, alltså en junior-säng och det blir då den som Angela har nu. Allt detta blir ju inte av riktigt än, men jag är alltid steget före i mina tankar. ;)

Som ettårs kalaset. Det är i stort sett redan färdigt planerat. Haha. Ok inte riktigt helt, men en lång bit på vägen i.a.f. =)

Nu blir det kväll. Underbart att regnet äntligen upphört. Min käre make är ute och jobbar på staketet som vi ÄNTLIGEN fått brädor till. Jag ska måla det vitt sen när han gjort sin del av jobbet klart. Det blir såååå fint!!! =) Ska lägga in lite bilder i ett senare skede.

Kommentera

Publiceras ej