Sett på instagramflödet hur folket är trötta på vinter och snö. Min dotter sa imorse när hon tittade ut genom fönstret: "alltså egentligen ser det ju ut som sommar, förutom allt det vita." 
Ja då, det kommer när det hinner. Vi kan inte rå på vädret. Onödigt att bli uppstressad på såna saker man inte kan påverka. Har du ingen makt över det, låt det va. Enkelt.
Min favoritårstid är helt klart sommaren. Om jag fick välja utan att ta i beaktande alla yttre faktorer, skulle jag bo utomlands hela vinterhalvåret och sen flytta hit igen över sommaren. Hur perfekt skulle inte det va!?
Har flera anhängare vet jag. Det är bara det där jobbandet det inte går ihop med. Som min kära kusin en gång sa: "jobbet tar upp så mycket av fritiden". 
Ligger och vilar i sängen just nu. Ska fortsätta med det en bra stund till, till kännedom.

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej