Hej igen! Förklarar tystnaden här med att vi varit på utlandsresa ett par veckor och internetuppkopplingen där var usel! Efter att jag fått tillbaka min mobil som jag tappat i bussen på väg till vår bungalow, kunde jag igen kolla FB var tredje dag ungefär. Hade så mycket annat att göra så jag hann liksom inte. Kollade inte instagram heller förrän några dagar innan vi skulle åka hem. Många erfarenheter rikare och aningen mera solbrända eftersom vädret var toppen under hela vistelsen. Ännu den dagen vi åkte iväg låg temperaturen på +28 grader!
 
Hade tur med hotellrestaurangen denna gången minsann. Buffé på buffé med massor av goda maträtter bjöds på flera gånger per dag om man så ville. Vi hade valt frukost varje dag, men sen kokade vi själv några kvällar, åt på stadens restauranger ett par kvällar och resten av kvällarna åt vi middagsbuffé vid hotellets restaurang, där de bjöd på bl.a. mexikanska rätter båda lördagarna vi var där. 😃 
 
Vi simmade både i bassängerna och åkte ut till stranden, men där tappade jag mina solglasögon när vågorna var så hårda... Hade inte tänkt simma, bara doppa fötterna men det ena ledde till det andra, som man brukar säga...
 
Sen hade vi tänkt rida på kameler sista dagen vi var där, men eftersom vi var 6 personer kunde inte en taxi ta oss dit utan vi måste ta två taxin och dela upp oss i tre och tre. Sagt och gjort och vi skulle träffas vid camelos safari, och vi väntade hur länge som helst på varandra men kom aldrig till samma ställe. De två taxin hade alltså fört oss till olika ställen (samma ställe men på olika sidor av safarin visade det sig senare). Jag tog naturligtvis inte mobilen med för jag var rädd att tappa den igen, så vi kunde inte ringa varandra heller. Möttes upp vid hotellet senare, och de andra hade fått se kameler, men inte jag och de större flickorna, för vi var ute i öknen nånstans. Svårt att veta vart man ska då liksom, hade ju inte varit just dit tidigare. Vi var flera kilometer borta från kamelerna, vi borde ha gått långt efter en liten stig, men vi väntade ju på de andra, som redan hade blivit körda till målet. Men inte vi... Nåja, det har jag alltså kvar på min to do-list : rida på en kamel. 😉
 
Ska se om jag kan ladda upp någon bild här kanske...
 
Taget utanför vårt sovrumsfönster. 
 

Flera bilder kommer i nästa inlägg. Hav tålamod. 🙈
 
Hej Svejs!
 

2 kommentarer

Biggeros

08 Mar 2015 08:54

Ja, ni hade en trevlig resa. Synd att ni inte fick rida på kameler. Trevlig Söndag=)

Ninni

08 Mar 2015 08:57

Vad härligt med bad! :)

Kommentera

Publiceras ej