Morgonens Café Latte, ska orka ta itu med flera saker idag...
 

Det ska faktureras, skickas iväg flera paket med beställningar samt en födelsedagspresent. Igår och imorgon hade+har jag städupprag, men inga sådana idag. Mest pappersjobb och sådant tråkigt.
 
Det som lämnat efter sjukandet är en besvärlig yrsel. Har annars också lågt blodtryck, men sviterna efter denna sjukperiod är inget att vilja ha. Jag blir ibland så yr så jag tror jag svimmar. Och tröttheten. Åh, vad jag är trött!
 
Så vad är det vi varit sjuka i? Höstblåsor heter det så fint. Tog riktigt och ringde upp min mamma och frågade om vi haft något sådant när vi var små, men nej, detta är enligt henne en "ny" sjukdom som kanske kommit från utlandet eller något sådant. Har själv hört om det bara på senare år.
 
Det börjar med huvudvärk, halsont, illamående och en feber som håller dig liggande ett dygn, man blir alltså så pass däckad att man inte orkar annat än ligga och ibland sitta. Man har ingen matlust överhuvudtaget, och har ont i magen. Mellersta dottern kastade upp två gånger. Följande dag kommer prickarna. Över hela kroppen. Kliande sådana. De kliar så man vill riva sönder hela sig själv hellre än att det ska fortsätta klia! Hemskt. De blir senare varfyllda blåsor som spricker och sen efter några dagar lämnar det bara sårskorpor av dessa. Och sen är allting som bortblåst. Väldigt konstig sjukdom och jag som GOOGLAr massor läste att man i vissa fall även kan tappa naglarna! Fy sjuttsingen alltså! Som tur var det en annan sorts virus, fastän det är av samma sjukdom som detta orsakas. Nu har vi allafall haft det och då borde det inte komma igen och GUESS WHAT! Mannen i huset har INTE insjuknat! Som så många andra gånger när vi haft magsjuka eller influensa eller what ever, så har han klarat sig. Såååå himla tur han har den karln alltså! Jag däremot har en benägenhet att åka på allt såntdär som barnen drar hem...
 
Höstblåsor på lillie.
 

Nej nu måste jag ta tag i mina uppdrag så att jag får dem färdiga nångång.
 
Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej