Hembesök har vi haft idag av rådgivningstanten.
 
Visste inte att de slutat ta med sig vågen vid första besöket och hade ju sett fram emot att få veta om babyn går upp bra i vikt, men det sägs vara ett stressmoment, vägningen, eftersom bebisar för det mesta går ner i vikt till en början, och mammor behöver ingen stress, för då fungerar inte mjölkproduktionen som den ska... Jahapp. Får snällt vänta tills nästa besök vid rådgivningsbyrån då, som blir vid en månads ålder.
 
Har igen fått flera frågor om när dopet ska hållas och jag vet inget datum ännu. Vet bara att det blir i juni nångång. Krockar med midsommar där lite, men det blir kanske någon vecka före redan. Måste ringa prällen.
 
Igår hade vi majkalas/grillfest och vi blev allt som allt 21 personer! Flera än planerat, men det blev riktigt lyckat ändå och gott med grillkött. :) Hade bakat ooey-gooey-brownies, kardemummasnittar och cake-pops, de var favoriterna hos barnen. Min kompis hade friterat monstermunkar och rosetter, som tydligen är någon traditionell grej på valborg, men jag har aldrig gjort dem eller ens hört om dem tills för ett par år sedan, när hon introducerade dem för mig. 
 
Väldigt goda är dom i alla fall!
 
Behövdes inga struvor i år. De brukar jag annars göra varje år annars, Men det var mer än tillräckligt nu och blev dessutom över efter festen, som för övrigt avslutades med pokerspel.
 
Var sedan så trött efter att gästerna åkt hem, att vi bara ställde barnen i säng och jag somnade bums.
 
Sen snöade det imorse! Det var väl ganska oväntat!? Men det är så varmt så det lämnade inget annat kvar än vatten, som tur är! Vill ha sommar. NU!

Kommentera

Publiceras ej