Det blir vitt och silvrigt hos familjen Tran i år Underbart att få plocka fram alla julpynten, komma ihåg var man hade placerat dem tidigare år och kanske förnya en del av dem som man inte tycker passar in längre alternativt fått för många år på nacken.

Hade verkligen sett fram emot att ordna en massiv julfest hemma hos också på självaste julafton, men nu blir det inte av, för de inbjudna vill fira på annat håll verkar det som.

Har firat julen hemma senast för 7 år sedan och mådde dåligt ända in i själen av den enkla anledning att man ska inte sitta hemma "ensam" på julafton, man ska ha sina närmaste släktingar omkring sig. Har haft många stämningsfulla jular sedan dess med både mormor och farfar, mina föräldrar och syskon med familjer, men nu finns den äldre generationen inte bland oss längre och allting ändras.

Hade tänkt som så att jamen om det kommer en massa folk till oss, så känns det inte lika ensamt och tråkigt och att ordna till fest tycker jag ju alltid om. Men nu ser det ut som om vi får spendera den med vår inte alltför lilla familj längre. I stället för ETT barn, som vi hade då för 7 år sedan har vi nu tre! Samt Lady förstås, som ska få ett alldeles eget äckligt ben att gnaga på på självaste afton. :)

Annars så har jag väl inte så mycket annat att komma med just nu. En skön och lugn adventstid önskar jag mina läsare!

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej