Imorse efter att vi skjutsat stora till skolan, skulle jag röja upp lite i köket.

Tog tag i en burk full med tomatsalsa som skulle in i kylen och vad händer om inte att locket inte var riktigt pålagt och hela burken med innehållet åker i golvet och allt bara yr omkring på dörrar och allt.

Hade inte tidigare på morgonen alls reagerat på att jag hade ont men NU minsann, när jag skulle krypa på golvet och skura och torka upp allting. Aj-aj-aj-aj lät jag hela tiden.

Var på ett bodycombat-pass i förrgår och igår cyklade jag 6 km (jag vet, det låter inte mycket, men det är MASSOR för mig som är så himla otränad) i snabb fart, så det är inte så konstigt om jag haft ont idag...

Nu har jag beställt lite träningskläder från www.deval.fi :s outlet dessutom, så jag riktigt kommer igång ordentligt.

Har varit ute och fortsatt rensa bort ogräs samt varit en sväng med alla tre tjejerna till andra stan och inhandlat det sista nödvändiga inför helgen.

Igår kväll var jag på föräldramöte. Inget extra att rapportera än, mest bara information om skolan och hur de jobbar osv. Det har ju inte gått så många veckor sen de började ännu så. Det blir ett till möte om en månad.

Tänk att min "bebis" har börjat skolan! Kan inte förstå hur snabbt tiden går alltså! Hon föddes för exakt 7 år och 8 månader sedan, vår förstfödde och nu klarar hon av att cykla själv till skolan! Men precis den biten är svår för mig att acceptera, så ibland skjutsar jag henne, bara för att få se med egna ögon att allt går bra och hon kommer sig till och från skolan tryggt. De gånger hon cyklar själv måste hon ringa mig och meddela att hon har kommit lyckligt fram, samt ringa genast innan hon cyklar iväg hemåt... Tänker bara på en massa saker som kan hända på väg till skolan och skulle absolut inte kunna slappna av om inte mobiltelefonen fanns!

Ok, nog om den saken. Mina barn växer = jag blir gammal. Så är det bara. Get over it!

Nu ska jag läsa lite inredningsbloggar innan det blir läggdags här i huset.

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej