Har fått äran att prova dessa frukostflingor. Fick hemlaverans igår och såklart vill jag testa nya saker! Speciellt sådant som har choklad i sig! Då säger jag inte nej i första taget.
 
Nu är ju detta dark chokolate så det smakar lite "starkare" om man säger så, men sötheten är det inget fel på, för dessa flingor innehåller hela 20,7 g / 100 g socker! Detta hamnar helt klart på min - lista, för det är alltför mycket socker jämfört med andra flingor. Så man trr att det är hälsosamt med 7 olika vitaminer och mineraler, 44% fullkorn o.s.v. men sen är det fullproppat med socker. Var är logiken i det liksom!?
 
Nåja, dessa frukostflingor får i.a.f.  * * * * stjärnor av fem möjliga. Och jag skulle kanske kunna tänka mig att köpa dem från butiken någon gång.
 
Idag blir det besök till närbageriet och sen har jag lite ärenden att uträtta på stan. Dessutom har mellanbarnet tandläkartid idag. Jag bara hoppas hon öppnar munnen så de får se hennes tänder och inte strejkar som Lotta på bråkmakargatan....
 
Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej