Fin bild av systrarna som hälsade på sin lillasyster på sjukhuset. <3
 

Tog några dagar paus härifrån efter att vi kommit hem.
 
Kände att vi behövde komma in i nånslags "rutiner" och har mest tagit emot besök och följt babyns klocka dessa dagar.
 
Men jag märker att det börjar rulla på och att jag kan tolka hennes behöv ganska bra nu.
 
Och nätterna sover vi hyfsat. Hon åt två gånger förra natten, men somnade om genast igen, så då gjorde jag det också. Natten innan åt hon tre gånger.
 
Igår blev hon en vecka gammal och jag gjorde mitt första besök till affären, men hon fick vara hemma med pappa så länge. Jag hade stora med mig och hade tänkt att jag skulle få lite hjälp av henne med storhandlandet, men hon hade en av sina Diva-moments just då... Vid kassan hittade hon en stol som hon satte sig på och jag plockade alla varor i väskorna, så jag blev svettig. När jag säger att allt är klart och vi ska åka iväg så utbrister hon "Nämen åååh, jag har så ont i benen och satte mig JUST ner för att vila!"
 
Jo, jag tackar för det! :) Men det gick överlag bra i.a.f. och Vanessa hade sovit hela tiden här hemma. Vi var ju ändå borta bara en timme så.
 
Idag är det mulet och lite regnigt, men jag hoppas att det blir sol imorgon, för då har vi bjudit över lite bekanta och tänkte inleda grillsäsongen. Ska även ha serpentiner, ballonger och såpbubblor till barnen. Så det ska bli riktigt kul tror jag! Ett riktigt majkalas!
 
Nu är stora vid förskolan. De skulle ha räfsan med idag och räfsa alla löv på gården. Klart att man ska utnyttja barnarbete när det är möjligt. Hehe.
 
När jag hämtar hem henne idag, ska jag samtidigt hämta en mössa till lillasyster, med just den texten på, som jag råkade se på Facebook-loppis. Älskar små fynd på loppis och skulle även ha hittat ett och annat vid loppis i stan när jag gick där med min stora mage, men allting är så könsindelat, så jag tänkte att jag spar det till senare då, för vi visste ju inte vad det skulle bli för sort. Eller läkaren sa ju att det känns som en pojke, men när man inte vet 100% säkert, så är det ju inte så klokt att handla hem en massa saker.
 
Nu ska jag gå genom lite mer foton.
 
Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej