Denna vackra kaka väntade på oss en dag förra veckan. Fredag närmare bestämt, när vi hade varit till min systers, då hade mannen i huset bestämt sig för att baka en kokostoppad kaka med apelsinglasyr och apelsinsmak även i botten. Kombinationen var perfekt!  Den var jättegod och hade lyckast superbra. Nu ska vi komma ihåg att min man inte är någon bagare. :) Pizza och annan mat får han bra till, men kakor och bullar och sånt är han nybörjare på.
 
Dessvärre har han lagt ner me all bakning för tillfället, för han kör med någonslags diet där vetemjöl är "förbjudet", så hans goda experiment får vänta till ett senare skede. Jag försökte faktiskt baka en kladdkaka enligt hans diet-recept igår, men den blev hemsk, så idag gjorde jag en vanlig en istället. Bättre att ta det säkra före det osäkra så att säga.
 
Nu kommer strax stora hem från dansen, så jag ska ta och avsluta. Men vi hörs igen!
 
Hej svejs!
 
PS. Inga värre känningar idag av sjukhusresa eller dylikt, men är nervös inför natten naturligtvis, att den ska bli lik den förra. DS

Kommentera

Publiceras ej