Inne och kollar läget på mina favoritbloggar denna kväll, fastän jag är sååå trött. Har haft syrran med familj här ikväll och vi hade det trevligt medans barnen lekte och hade det kul. Inte för att det var jobbigt, mest uppiggande skulle jag säga.

Pappan i huset jobbar massor denna vecka och har dessutom lovat jobba natt i helgen, så jag tror vi tjejer packar väskorna och åker till mormor, så han får vila ut ordentligt mellan sina arbetsskiften. Jag kommer ihåg hur trött man är om man inte får sova efter nattarbetet. Usch så jobbigt. Och nu när barnen är större väsnas de mer och har ibland lite gräl på gång sinsemellan osv. Så lika bra att ta allt det där till mormor i stället. Haha.

Har haft julkänslor flera dagar nu, när det glittrar och glimmar så fint ute av allt snö. Men träffade på grannen på förmiddagen och hon sa de lovat regn, så denna snö kanske smälter bort... Vi får se.

Har en liten hemlis som jag inte har berättat åt så många än, men snart ska även ni bloggläsare få reda på hemlisen. Oj, vad det ska bli spännande! Och det har ingenting med min senaste statusuppdatering på facebook att göra. Alls.

Nu är det dags för mig att sova en stund. Känner mig som en ensamstående mor, när mannen håvar in slantarna (låter så fint det där). Men tur att det snart är helg, ska kanske hälsa på en kompis och hennes familj på fredag-kväll, om de har passligt. Ska komma ihåg att SMSa henne imorgon. *påminnelse till mig själv*

Kommentera

Publiceras ej