Börjar med en fin bild från julafton. Fick ett foto med flickorna med två av sina kusiner, som sitter på golvet med Lady.
 
Måste även visa julklappen jag fick som bara fick mig att brista ut i skratt för att det var så JAG:
 
En underbar emaljkruka med helt underbart innehåll. :)
 
Har tagit några dagars paus från bloggen.

Stora fyllde 7 år i förrgår. Vi spenderade dagen i staden Ylivieska i ett shoppingcenter där. Köpte kläder åt henne till födelsedagsgåva samt lego friends, som hon önskade sig. Vi åt på Pedrinas och hade en allmänt bra dag lilla familjen emellan.

Gårdagen gick åt till att handla, städa och baka. Det tog mycket längre än jag hade tänkt mig, så det blev inget ordentligt fredagsmys. Bastubad och chips framför tvn nog, men båda flickorna sov vid kl.22 redan. Och jag bakade gräddtårta, smörgåstårtor, "myror" och apelsinmuffins. Idag gjorde jag även marshmallows doppade i choklad och med strössel på. Då hade redan de första gästerna kommit.


Angela 7 år och hennes kusin Aurora, 10 månader äldre, dvs, hon blir 8 år om ca 2 månader. <3
 
Så vi hade alltså kalaset idag. Stora sa ikväll att hon är mycket nöjd med dagen, så jag antar att jag fick godkänt efter min ansträngning. :)

Nu är det nyårsafton nästa, som jag också lovat ordna här hon oss. Sen efter det kanske det börjar lugna ner sig. Eller nej förresten! Då kommer ju vardagen emot igen! Med jobb och förskola. Haha. Suck och stön. Känner mig helt färdig och något lov har jag inte direkt känt av, känns det som.

Nu ska jag kolla på ROCKY filmen som visas på TV3. Och sen blir det sovdags. Har färdigt bortplockat i köket efter dagens kalas, så det känns skönt.

Hej svejs!
 

Kommentera

Publiceras ej