Vi firar alltså Valborg denna måndag kväll, men vi tar det ordentligt först imorgon, med majkalas och grillning, för då är det en ledig dag. Skulle ha blivit så sent annars ikväll, när våra bekanta slutar jobbet senare än mig. Och sen blåser det så himla hårt nu också. Dammet bara yr upp av vägarna... Men annars har vi haft 5-10 grader, riktigt vårlikt och skönt.



POETS OF THE FALL

Detta underbara band var jag och två av mina systrar och lyssna till förra lördagen. De hade en konsert ungefär 90 km härifrån, så vi passade på att gå och se dom. Hade inte hört så många låtar av dem förut, men blev ju helt fast nu. :) "Carnival of rust" är väl den mest spelade låten av dom, men nu bara älskar jag en nyare låt av dom: "cradled in love". Kan höra den om och om igen hur länge som helst! :)

Vi har varit in till stan och handlat mat och lite gott till morgondagens grillande och sen åt vi på McDonalds. Träffade på kusinen med familj där. Trffade dem och e massa andra släktingar igår på min mormors kalas också. Det var trevligt. 91 fyllda år och still going strong. Stålmormor. :)

Nu ska jag göra struvor och hade tänkt göra en cheesecake också, men måste se om vi har några kex som går att använda i stället för digestive...

Igår kväll så vi en kul, sevärd film:



Nu: struvbakning. Så länge stora är ute och cyklar med en kompis. Nog för att det blir klottigt ändå men...

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej