Igår var det äntligen dags för kvällen jag väntat hur länge som helst på. :)

Har planerat detta tillsammans med de andra 3 i flera veckor! Så är det nu för tiden för att man ska komma sig ut. Jag menar, naturligtvis måste ju barnen ha någon med sig under tiden och som tur är har jag ju en man som ställer upp och tycker jag måste få ladda batterierna ibland. ;)

Syrran kom över, sen åkte vi iväg och hämta upp en kompis från stan och sen iväg till vår värdinna för kvällen, som bor lite utanför stan. Hon hade dancemusiken på i högtalarna medan vi förberedde maten (tacos) som lyckades sååå bra. Synd att man inte orkar äta så många bara. ;)

Satt och pratade dittan och dattan och blandade några drinkar och shottar. Jag hade köpt en cider (ny för mig) som var heeeelt underbar! Rekommenderar den verkligen varmt!


OLVI tropical fruits cider.

När man inte är van att dricka alkohol, blir man snabbare påverkad, men det märks inte genast. Det var ungefär när vi skulle sminka oss och ställa oss iväg mot stan som jag plötsligt blev trött och illamående. Hmm.. Hann tänka tanken att jag vill hem.

Men vi kom oss till stan och fick frisk luft samtidigt och intog genast dansgolvet när vi entrade nattklubben, sen bara dansade vi tills kvällen blev natt och ännu en stund till :D Så jag började må riktigt bra och mår inte alls dåligt idag heller! Allt är på bästa sätt!

Men när mannen idag föreslog att vi kan göra detta till en månatlig tradition, tyckte jag nog att det skulle bli för ofta. Å andra sidan är det kanske lite för sällan med 2-3 ggr/år men ett mellanting där vore helt perfekt! Sen är jag en sån person som inte behöver alkohol eller en nattklubb för att ha kul. En tacokväll med tjejerna med bra musik, intressanta diskussioner och spel är nåt jag lever på i flera veckor. Skulle förresten sjunga SINGSTAR och´kså under kvällen, men det glömdes på något vis bort i all uppståndelse.

Fick vid halv 3 tiden skjuts hem av svägerskans son som är så snäll och väluppfostrad skötsam så jag smälter. Syrran sov över hos oss och vi hann äta frukost tillsammans innan hon skulle åka iväg och hämta sin bil och köra hem till sin familj igen.

Nu känns det som om jag är redo att ta itu med dessa vardagliga grejer med en mer motiverad inställning. Fast idag har jag nog bara tagit det lugnt och chillat. ;)

Denna vecka blir en kort arbetsvecka. Kort dag måndag, lång dag tisdag och sen ledigt i tre dagar. Bestämde mig för att inte ta emot några flera uppdrag denna vecka utan helt enkelt ta det lugnt och bara göra annat när jag har den möjligheten.

Nu blir det att röja undan i köket och senare koka lite kvällsgröt. Förskola och jobb igen imorgon!

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej