Så, igår hände något oväntat. Vår frys blev varm, en massa mat och glass förstördes innan min man började meka och senare på kvällen fick det fixat. Jag ringde till ett ställe som förut varit hit och fixat våra hushållsmaskiner, men dom lovade inte ens att ta en titt på åbäket! Åååh, vad jag blev stressad! Jag menar, det är ju deras jobb!?!

Nåja, vi hade tur helt enkelt att det vi själva försökte funkade. Egentligen gjorde jag inte så mycket. Under dagen försökte jag ställa in termostaten så att det skulle bli kallare igen, men inget hände...

Min man var ju i skolan hela dagen, men när han kom hem fick han börja ta tag i frys-problemet då. Och ja bara tänkte hela tiden att vi måste köpa en ny frys, ännu flera utgifter till allt detta som vi redan lagt ut detta år...

Har ännu bilen som måste byggas och besiktas. Flera hundra euron måste vi lägga ut där också.

Men nu är i.a.f. frysen så kall som den ska vara igen. Tack och lov för det!!!

Idag får jag ha bilen hemma. Förde stora till förskolan imorse och ska hämta henne snart igen.

Förde en stor påse med saker till missionsstugan. Det är skönt att få bort lite grejer som vi ändå inte behöver. :)

Lilla sover på soffan och jag ser på tv/bloggar. Måste plocka undan svampen som ligger på kölsbordet och stinker. Barnens farfar förde en hel påse med kantareller åt oss igår och efter rensningen behövde dom ligga och torka ett ta, så nu stinker hela huset svamp. Det kan liknas med en rutten roskpåse...

Så off I go!

Kommentera

Publiceras ej