Nu har det hänt en del sen jag sist hade tid att sitta vid datorn och skriva.

I tisdags på kvällen var jag ju då lärling på et seniorboende typ 25 km hemifrån. Gjorde en kortkväll men blev inte direkt förtjust. De ringde genast följande dag och ville ha mig på jobb denna helg. Så ikväll har jag då gjort ett långt skifte på samma ställe, men är fortfarande inte förtjust i att arbeta mera. Vet inte om det är själva branschen jag tröttnat på (hoppas verkligen inte det med tanke på mitt fasta jobb) eller om det bara är det att jag inte är redo att åka hemifrån och "lämna flickorna" än...

Nåja, i onsdags åkte vi till min syster för att leka lite och på kvällen gick vi ut och äta på restaurang hela bunten. Inte den bästa maten, men jag är alltid glad bara nån annan kokar maten, så jag åt gladeligen min burrito med pommes. :)

Följande dag kom min mamma på besök efter sin studiedag. Innan det hade jag hunnit städa hela huset samt lagt lilla för en tupplur. Hon sov hela tiden och hann inte se mormor. Angela verkade lite krasslig, ont i huvudet och trött samt röd och varm om kinderna. Hon somnade plötsligt på soffan och fick sova ett par timmar. Sen vaknade hon med feber... Kastade dessutom upp ett par gånger under kvällen och gick tillbaka och la sig. Ringde följande morgon till förskolan och anmälde henne sjuk, men det felades henne absolut ingenting under fredagen! Mycket konstigt fenomen... Så vi bakade bullar då hon ändå var på alerten, 74 bullar blev det och här är en del av dom:



Goda kanelbullar! T.o.m. Felicia var med och "bakade" och fick äta upp sin egen bulle sen. :)

På kvällen såg vi på film och åt ostbågar och choklad, bl.a. dessa:



Mycket goda! Rekommenderar varmt!

Sen hade vi ju tänkt fara på öppningen av vår kompis´ nya pub just den kvällen, men min man fick fara dit ensam. Han kom hem kl 6 på morgonen!!! Jag bestämde mig för att kolla in puben nästa helg istället, när min syster kommer hitåt igen. :) Tror vi ska gå ut och äta också tillsammans med lillsyrran och diskutera våra julplaner lite...

Imorgon blir det en slappdag. Hade tänkt hälsa på min mamma, men hon är förkyld så vi hålls nog borta därifrån nu ett tag... Ska plocka lite här hemma istället, det blir man ju ändå aldrig färdig med.

God natt!

Kommentera

Publiceras ej