Vilken tråkig helg vi har bakom oss.

Och jag som var så glad att det blev fredag!

Ok, vi handlade mat och hade en mysfredag som vi brukar, men både lördag och söndag gick i lathetens tecken. Gjorde bara det allra nödvändigaste. Hade dessutom en typ av spänningshuvudvärk strax från morgonen, så det var inte det roligaste. Fick börja med värkmedicin till frukost.

Lördag kväll spenderade jag och lilla på tumis. Tände ljus och kollade på tv. Slappade på soffan bara. Skönt på ett sätt, men jag kände mig bara rastlös hela tiden och tänkte på saker jag borde göra... Stora åkte med sin pappa till en bekant familj där dom hade matbjudning och hon fick leka av sig lite.

Men idag var det dags att ta itu med sådana saker i stället då. Tvätten och städningen. Städade ordentligt i torsdags, men ändå var det hur rörigt som helst redan följande dag. Fattar inte!

Ska gå ett varv med dammsugaren här om en stund. Får gäster i morgon dessutom, så jag tror vi ska baka chokladmuffnsarna igen. ;)

Stora är ledig nu två dagar. Undrar varför vissa andra är lediga hela långa veckan, men dom kanske får kortare jullov sen, måste komma ihåg att fråga imorgon av våra gäster.

Har lite planer som ska dra in lite pengar åt oss också, så jag ska ta itu med det exakt just NU!



Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej