Hej igen.

Nu var det verkligen ett tag sedan sist. Men vi har flyttat till min mamma nu och bor här så länge renoveringen på vårt hus görs. En del sanering måste också göras. Det som räcker längst är torkningen, som måste göras för att fukten ska försvinna. Sen att det hittades mögel, var inte det kulaste. Jag packade väskorna och åkte ut hit till mamma för snart två veckor sen (på fredag). Mannen har sovit där tre nätter på två veckor. Det är han + ibland nån kompis som har gjort grovarbetet...

Det tar på krafterna detta, men det är skönt att vara här nu och inte se eländet konstant. Mår dåligt när jag åker dit och matar kaninen och samtidigt ser hur rörit allting är. Sen är ju det mesta täckt av byggdamm också. Vet inte hur vi ska få upprett allt sen. Men det blir i ett senare skede. Det kommer säkert mer byggdamm ännu, så ingen vits att städa än.

Internetuppkopplingen är mycket långsam här hos mamma, så jag har inte varit så mycket på datorn, men fint så. Vädret har varit underbart denna vecka.

Midsommarfirandet gick lugnt till. Vi grillade här på afton. Sen var det bröllop på lördag. Igår åkte vi in till stan och shoppade lite och på kvällen grillade vi. Realisationen har ju börjat nu, så det var kul att kolla runt lite. Köpte faktiskt en reebok-Tshirt till mig själv för halva priset. :)

Måste strax gå ner och kolla tvätten. Har igång en maskin och måste lägga igång en till. Sen måste jag tömma ur diskmaskinen. Och på eftermiddagen kommer mitt fadderbarn och hennes lillasyster hit. Jag ska se efter dem en timme eller så. Innan jag och mamma åker in till stan, till lopptorget där hon säljer en massa grejer och måste ordna upp lite + kolla inkomsten.

Angela är hos sina kusiner, så vi hämtar henne då samtidigt. Dom skulle åka ut och bada, det älskar hon. :D

Felicia sover i vagnen, men jag tycker jag hör nåt ljud nu, måste kolla läget.

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej