Japp, väldigt konstig väderlek vi har, men det passar mig alldeles ypperligt! Jag som inte tycker om kyla och vintern överhuvudtaget. Några gånger har jag önskat att det skulle komma lite snö, men sen har jag tagit förnuftet till fånga igen. Haha. Men på jul måste det vara åtmistone lite vitt, tycker även jag. ;)

Stora har haft feber en kväll denhär veckan. Hon ade klagat på ont i hjärnan vid förskolan efter luchen och hade nog huvudvärk och ont i ryggen också under kvällen. Hon fick medicin och piggnade till lite och febern var som bortblåst dagen efter. Hon fick ändå vara hemma ett par daga, men idag har hon varit och lekt med de andra barnen som vanligt igen.

Skööönt med fredag! Vi ska åka iväg till butiken och handla lite chips och godis bara lilla sovit klart...

Vet inte om jag nämnde nåt om när mannen blev klar med sin utbilning..? Vi firade ju inte något så, men ändå var det ju skönt att han äntligen hade sina prov klara och godkända och numera kan han titulera sig rörman. ;)
Han jobbar än så länge på flera farmer som han alltid gör vintertid, men när det är klart för säsongen, hoppas jag han hittar ett jobb inom branschen han är utbildad.

Sen har jag själv också försökt dra mitt strå till stacken, men just nu går det inte bäst... Ska se om det ändrar med tiden, men för att få konkret och snabb förändring på läget så skulle jag borde satsa en ganska ordentlig summa pengar först och det är det som inte finns någonstans i sikte just nu, verkligen ingenstans i närheten heller... :/

Det hjälper inte med brevet vi fick här om dagen heller, det bara förvärrar saker och ting. Vet inte riktigt vad vi ska ta oss till just nu...

Men det får tiden utvisa, vi får se vad som händer. Jag brukar ändå se positivt på saker och ting för det mesta, så det ska väl nog gå bra detta också. Hoppas jag.

Mera om detta en annan gång. Nu ska jag förbereda fredagskvällen lite mera. Har städat klart så nu är det bara resten kvar. ;)

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej