Felicia var den som vaknadetidigast av oss tjejer, pappsen hade ju åkt iväg redan 7. Hon var missnöjd, inget dög och sen var hon snorig, och är det än. Hostar ibland så jag tror hon ska spy.

Angela skulle egentligen ha dagklubbsdag och dans i kväll, men hon är inte helt frisk än så jag bestämde hon får ta ledigt.

Stora kom in till vårt rum och sa "mamma, det är så TRÅKIGT att vara sjuk, det är inte kul att bara vara hemma hela tiden!" Åh ja, det vet ja mycket väl. hade en depp-kväll igår kväll och bestämde mig för att klä på tjejerna och fara ut och ta lite frisk luft. Så gjorde vi och jag städade kaninburen samtidigt. Var ut högst en halv timme, så fick stora världens hostatack. Så vi gick in igen.

Idag har jag avbokat det som vi hade imorgon, mamma-barnträffen. SÅ himla synd, men det hjälps inte nu, flickorna måste krya på sig helt innan vi kan ta hit gäster, kan inte riskera att alla blir smittade heller.

Är så himla rädd att lilla också ska få i öronen, fast det ska väl egentligen inte vara smittsamt? Nåja, kan bara hoppas på det bästa nu.

Fortsätter bo i sjukstugan ett tag till.

Kommentera

Publiceras ej