Nu har vi återvänt från vår Lapplands-resa. En vecka skön avkopplande semester kan man också kalla det. :) Ska fara dit igen på hösten. Fastän Angela har börjat sin förskola just då, men en vecka måste hon väl kunna få ledigt, tror jag i.a.f. Det är bara så kul att komma bort från vardagen ibland, om än bara för ett tag, så känns det igen roligt att komma hem och man är motiverad att ta itu med alla dessa "måsten" som känns så långt borta under denna semester-vecka.

Vi bara tog dagen som den kom och gjorde vad vi hade lust att göra. Gick ut för att äta på restaurang endast en kväll, annars fixade vi maten själv. Stugan var ju bara för härlig. Och stor! Det var bara att välja sovrum, för det fanns fyra dubbelrum. Hur lyxigt är inte det. Sedan ett rymligt kök med matbord för 6 personer och ett gigantiskt vardagsrum med två soffor och ett fint tv. Måste även nämna att det fanns internetanslutning på datorn på övre våningen, men jag liksom prioriterade bort det just då. Kollade min facebook-sida kanske två gånger ch kniven mot strupen-programmet på tisdag kväll, men annars, ingen dator. Och det var faktiskt rätt beslut känner jag nu efteråt.

Har en massa bilder på mannens kamera, men jag lägger in lite bilder som jag tagit med min mobiltelefon nu. Därför är inte bildkvaliteten den allra bästa heller, men det får så lov att duga även denna gång.


Lite vyer från Vuokatti. Var ut och promenerade minst en gång per dag. Hade tur med vädret. En bild av vårt kök oxå.


Glada tjejan. :D Både i stugan och på bilfärderna lyste hon som en sol. <3

Avslutningsvis en mysbild med systrarna

Vi kollade på tv och åt chips med dipp.

På tal om dipp. Måste bara tipsa om denna goda sweet chili. Den är helt sanslöst god!!!


Nu blir det gröt-dagsför lilla tjejen. Stora sitter och pysslar kycklingar. Det blev lite sent med påskgräs-såandet i år också, eftersom vi gjorde det först när vi kom hem, men vi ska hoppas att det hinner växa till sig under påskveckan.

Hej svejs!

Kommentera

Publiceras ej